Drive-in Pismo Beach

21 juli 2014 - Pismo Beach, California, Verenigde Staten

Het Pismo State Beach van Pismo Beach is toch iets anders dan we in Zeeland gewend zijn. Voordat je met je auto mocht parkeren moest je eerst 5 dollar entree betalen en vroegen ze of we de 'map'  van het strand wilden...uhm...ja doe maar? En toen begon het echte avontuur. Het was namelijk een drive-in beach (nouja, zo hebben wij het gedoopt eigenlijk), dus met auto en al een plekje zoeken en dan lekker luieren... Nadat we een stuk over de beach high way hadden gereden kwamen we in een soort enorm kamp met mensen met RV's, 5th wheels en veel buggy's en quats terecht. Daar ging de rust. Dus na het halve strand afgereden te hebben besloten we om te draaien, terug te rijden en onze 5 dollar door het toilet te spoelen. Dit was niet echt de rust waar we naar op zoek waren, maar het strandrijden was leuk en bijzonder interessant om mee te maken. Je mond blijft hier steeds weer opnieuw openvallen, wat het heel leuk maakt overigens!

Uiteindelijk een stukje Pismo Beach ingereden en daar kwam het bordje 'coast access' in zicht. We namen de afslag en toen bleek dit wel heel letterlijk te zijn: einde van de straat een trap het strand op. Leuk, maar de auto moest ook nog ergens staan. Gelukkig konden locals ons vertellen dat de auto gewoon naast de stoep mocht en dus stonden we ineens een paar meter van het strand vandaan met de auto. In ieder geval niet OP het strand! De trap af en voila een prachtig zandstrand met uitzicht over de hele oceaan, een plaatje. De parasol opgezet en toen begon doel 2 van onze trip naar het strand. We hebben namelijk een auto vol met kampeerspullen waar we eigenlijk vanaf moeten. De tent, slaapzakken, brander en alle andere benodigdheden die we hier hebben gekocht kunnen niet mee naar Nederland ivm de beperkte pakruimte die we hebben. Een leuk stel (Steve en Naomi, toevallig woonachtig in Pismo Beach zelf) met twee kinderen kwam uiteindelijk 'naast'  ons terecht en niet veel later hebben we eens poolshoogte genomen bij hen of ze niet iemand wisten die misschien al deze spullen kon gebruiken, of dat ze het misschien zelf wel wilden. Ze hadden het zelf niet zozeer nodig, maar Steve gaf aan dat hij misschien wel iemand kon vinden als hij een paar telefoontjes pleegde. Hij vroeg zich vooral af wat we ervoor wilden hebben...uhm NIKS! Wij zijn allang blij als we al deze spullen niet in de vuilnisbak hoeven te gooien en dus besloten we dat de spullen met hun mee zouden gaan en dat ze dan later wel zouden kijken hoe of wat. Dus zo gezegd zo gedaan. Hun auto bleek ook nog voor die van ons te staan, dus het sjouwen viel ook wel mee. Het moest zo zijn denken we. Ze waren enorm verbaasd dat wij al deze spullen zomaar gingen weggeven, dat schijnt niet zo heel gewoon te zijn in Amerika. Na een aantal malen 'thanks' en 'we are so grateful' en handdrukken namen we afscheid en hadden wij in onze auto alleen nog onze eigen spullen en afval liggen. Wat lekker dat je zo mensen blij kunt maken en niet al die goede spulen hoeft weg te gooien, want dat vonden we wel echt zonde. De spullen zijn tenslotte zo goed als nieuw aangezien ze maar 2-3wkn gebruikt zijn. Leuke ervaring weer. Tijdens het gesprek met Steve kwamen trouwens nog een paar zeehonden langs gezwommen, gewoon omdat het kon :)

Steve had ons tevens verteld dat Alex Bar-B-Q waar we wilden gaan eten wel lekker eten had, maar dat we beter door konden rijden een paar restaurantjes verderop naar Shell Beach Brewhouse. We wilden graag nog een laatste keer uit eten, want morgen moeten we de noodles opeten die we nog hebben, zodat ons eten allemaal op is. Wij hebben natuurlijk naar Steve geluisterd, want als een local zegt dat het daar goed eten voor een goede prijs is dan geloof je dat. We kunnen melden: wat een toptent! Het eten was er heerlijk, kostte relatief weinig en de bediening was super. Dus we hebben onze vakantie hier een soort van afgesloten. Morgen rijden we op het gemak terug naar LA en maken we ons klaar om woensdagmiddag het vliegtuig terug naar Nederland te pakken. Daarna hoeven we alleen nog maar onze auto te zoeken op P3 ... gelukkig hebben we de foto's nog!!

1. Jan:
    22 juli 2014
    Zo te lezen een vakantie met heel veel nieuwe ervaringen

Groet Jan
  2. Irene:
    22 juli 2014
    Heb je gezien dat jullie in een 'hartje' rondgereden hebben? (zie kaart). Dat is vast een goed teken voor een huwelijksreis :-)
  3. Lize:
    22 juli 2014
    Wat een super leuk einde van een vakantie als je zo een ander kunt blij maken met een campeeruitrusting.
    Tot bijna!!!
  4. Hester en Willem:
    22 juli 2014
    Het klinkt (en ziet er op de foto's zeker zo uit) als een perfecte afsluiting van jullie honeymoon! Voor nu alvast een voorspoedige behouden terugreis naar Holland, maar geniet nog even extra deze laatste dagen!
  5. Koos:
    23 juli 2014
    Prachtig verhaal weer. Ik denk dat over een paar jaar er nog een aantal mensen in California en omstreken het met hun kinderen hebben over die toeristen uit Nederland die hun hele hebben en houden gewoon weggeven en er dan een soort van opvoedkundig programma van maken zodat iedereen dat dan gaat doen en dat hebben jullie dan voor elkaar gekregen. Goed hé.