2 dagen in 1

3 juli 2014 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

2 juli: Na zon komt regen ...

Heel even terug naar de laatstgeplaatste blog: we hebben de warme nacht overleefd, het was zo'n 90 F gebleven, dus flink zweten. In de ochtend waren we al om 5.45u wakker en inmiddels blijkt dat ons bioritme behoorlijk omgegooid is. We kruipen rond 21.00u in ons mandje en rond 6.00u staan we op....

In Parker konden we genieten van de zonsopgang en heerlijk om 07.00u het water in en hebben we al het zweet van de nacht afgespoeld in de Coloradorivier. Dat was goed toeven, even zwemmen en daarna lekker in de zon opdrogen zonder dat je wegzweet. Dat was rond 11.00u wel anders, toen was het inmiddels al rond de 100 F geworden....
Helaas bleek onze kampeeruitrusting niet helemaal compleet te zijn en hebben we ons ontbijt opgeschoven, we moesten eerst een passende brander voor op de gasflessen vinden. Dat bleek een hele exercitie, maar via de Walmart, Spanky's en ACE hardware konden we hem uiteindelijk bemachtigen. Rond 10.00u heerlijk ontbeten met sausages en brood en daarna hup weer de rivier in gedoken. We wilden graag rond het middaguur doorrijden naar Phoenix, maar de bartenders gaven ons als tip, als we ietsje koeler wilden dan 112 F we beter richting Sedona konden gaan. Dit ligt iets noordelijker dan Phoenix, maar scheen een ontzettend mooie omgeving te zijn, met temperaturen rond de 80-90 F. Dit leek ons wel wat, dus besloten we daarheen te rijden.
Rond 17.00u kwamen we aan in Sedona, maar konden uiteraard de camping niet meteen vinden. Dus wat doe je dan? Ja, dan ga je naar een Tourist Information punt....toch?? Goed, die kerel daar die kon ons eigenlijk niks vertellen, behalve dat je ergens een stukje ervoor in de berm mocht kamperen...juist! Dus toch op eigen houtje verder gereden in de hoop dat we de camping tegen zouden komen en dit lukte! Het was inmiddels wel al na half zeven, maargoed, dat mocht de pret niet drukken. Totdat bleek dat ze net gestart waren met een evacuatie in verband met de verwachting op Flash Floods, oftewel: heftige regen en daarbij horende overstromingen...dat geeft de burger moed! Gelukkig kon de host ons wel een adres van een andere camping geven in Flagstaff, Fort Tuthill genaamd, een mijl of 20 verderop en daar zijn we dus naartoe vertrokken. Voorspoedig ging de reis en bij aankomst bleek er voldoende plek te zijn en hebben we heerlijk ons tentje opgezet en wederom sausages gemaakt, want ja inmiddels hadden we geen tijd meer om nog iets anders te regelen. En al hadden we tijd gehad, de zin was op.
Tijdens de afgelopen avonturen, want zo mogen we het wel noemen vinden we zelf, zijn we erachter gekomen dat de zaklamp die we bij ons hebben maar 10sec per keer licht geeft en dat de branders dus NIET universeel zijn voor Amerika. Onze dank gaat uit naar de Outdoor XL in Barendrecht: wat een kutzaak!

3 juli: De grote spleet

Het is nu 18.00u en we zitten heerlijk op Desert View Campground in DE Grand Canyon! Wat een fantastisch landschap, al is het wel een beetje hetzelfde overal ;-)
Het was nog maar 1,5u rijden naar de Grand Canyon dus al voor de middag waren we er, wat ons lekker de tijd gaf om rond te kijken. We hebben meteen 'America the Beautiful Pass' aangeschaft. Dit is een pas die ons toegang geeft tot alle nationale parken de komende 13 maanden, dat moest genoeg zijn dachten we zo. Ongeveer 25 mijl van de campground vandaag ligt Grand Canyon Village, met allerlei toeristeninformatie, want zoals Sedona misschien niet zo toeristisch was is dit het absoluut wel! Waar je ook kijkt: Aziaten en fototoestellen!
We hebben een mooie wandeling van 2u gemaakt langs de rand van Grand Canyon, met prachtige vergezichten. Op de terugweg naar de campground zijn we langs een kudde elanden gereden en hebben we als echte toeristen de auto stilgezet om ze op de foto te zetten, want ja hoe vaak ga je die zien in je leven? Daarna kwamen we langs uitkijkpunt Grandview waar we een andere kant van de canyon konden zien en vanavond gaan we naar Lupin, een uitzichtpunt waar we de zonsondergang kunnen zien. We zijn heel benieuwd wat dat voor plaatjes gaat opleveren.
Net kwamen we op de camping een Deense familie tegen, die doen dezelfde route als wij en gaan morgen naar Page door in verband met independence day (4 juli), een grote feestdag hier. Volgens onze planning zouden wij daar zaterdag en zondag zijn en morgen naar de North Rim van de Grand Canyon rijden (5uur), maar wellicht dat we hun idee gaan volgen en dat we ook eerst naar Page gaan. We gaan in ieder geval proberen om zaterdag 5 juli daar te zijn en dan gaan we kijken of er een bar is die wellicht NL - Costa Rica gaat uitzenden (om 12.00u 's middags, dat wel).
Tot nu toe is onze route nog steeds een verrassing gebleken, dus we zien wel waar onze voorkeur morgen naaruit gaat en we houden jullie op de hoogte!

(oh, het plan is ook om morgen even een McDonalds op te zoeken voor wifi, zodat deze verhalen online kunnen!)

Lieve groetjes van ons