Fisherman's Wharf

17 juli 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

En dan heb je een camping met heuse badkamer, gratis douches en wifi! Dat klinkt weinig meer als kamperen, dat zijn we met jullie eens, edoch het liggen in een tent maakt het kampeerverhaal realiteit. Helaas heeft het vannacht wederom geregend en moeten we weer een natte tent inpakken. De tweede dag op rij, dat is jammer. Het lijkt erop dat de komende week aan de kust iets minder zonnig wordt dan we gehoopt hadden, de voorspellingen in Nederland lijken beter. Wij verwachten zo'n 25 graden en bewolkt weer. Hopelijk is het niet te fris aan de kust, maar daar komen we vanzelf achter. En wie weet zijn de voorspellingen hier wel net zo belabberd als in NL en klopt er niks van....you never know!
We lazen dat jullie de eerste tropische dag gehad hebben: hoezee! Gek idee dat die 30 graden grens voor ons als heerlijk klinkt na twee weken 35-40 graden haha! Desalniettemin gunnen we jullie dit enorm en laten we hopen dat de nazomer heerlijk wordt, dan kunnen we doorgenieten als we terugkomen ;-)

Dan San Francisco. Gisteren zijn we met de Ferry vanaf Larkspur naar San Francisco gevaren, het parkeren zou een drama moeten zijn en de boot was een relatief goedkoop alternatief. Half uurtje op zee en we zagen San Francisco steeds dichterbij komen. De Golden Gate Bridge lag met zijn hoogste punten in de wolken wat een bijzonder beeld gaf. Alcatraz lag er wat verlaten en somber bij.
We hebben een wandeling gemaakt naar de Fisherman's Wharf. Dit is een grote toeristentrekpleister, dat bleek. Leuke winkeltjes en restaurantjes en ondertussen kijken naar Alcatraz en zeeleeuwen die lagen te rusten voor, het is ongelofelijk, het zeeleeuwenmuseum. We hebben lekker gegeten in Hard Rock Cafe (zit dat ook niet in Renesse??), een wereldwijd concept. Vis leek wel op z'n plaats en na de heerlijke zalm en garnalen hebben we afgesloten met warme appelcrumble met vanille ijs en caramelsaus! De buikjes zaten goed vol toen we teruggelopen zijn richting de Ferry. Om 21.00u waren we terug op de camping en bleken we intussen buren te hebben gekregen. Een hele prestatie, omdat we het achterste plekje hadden op een leeg veld...zucht. Maargoed, het leek ook te mooi te zijn dat je lekker je eigen plekje zou hebben met al de luxe die we hier verder hebben.

Vandaag, het is nu 9.13u, gaan we richting het zuiden over de Golden Gate Bridge. We hopen uit te komen in Montery waar een groot Aquarium is met 35.000 verschillende dieren en planten. We zijn hier erg benieuwd naar. Vooralsnog gaan we proberen ons uit de tent te hijsen, wamt met deze koelere temperaturen wil je dus langer blijven liggen. Het eerste wat we dan ook zeiden toen de wekker ging een kleine 45min geleden was: we kunnen het nog, uitslapen!

Lieve allemaal, we vinden het super om steeds te bloggen en om te horen dat jullie het leuk blijven vinden om mee te lezen. We proberen weer zo snel mogelijk te bloggen, maar voor nu moeten jullie het weer even hiermee doen.

Lieve groet van ons!

1. Mineke:
    18 juli 2014
    Hier zit de eerste tropische dag er idd op! Heb respect voor jullie hoor dat jullie die hoge temperaturen doorstaan! Heerlijk om die reisverhalen te lezen trouwens. En ja, wat is een simpele douche toch fijn!
  2. Coby Boere:
    18 juli 2014
    ach ja wij zijn heel blij met onze airco, zijn niet zo van het hele warme weer, maar zo redden wij het wel .
    Jullie nog heel veel reis plezier dan genieten wij mee dank daar voor gr van ons
  3. Jan:
    18 juli 2014
    We lezen ze allemaal hoor, en genieten met jullie mee van al het moois dat jullie zien
  4. Jan:
  5. Lize:
    19 juli 2014
    Ik hoop zeker dat het zonnetje lekker zal schijnen aan de kust. Geniet van alles wat er nog komt.
    Liefs xxxxx
  6. Koos:
    19 juli 2014
    Ben gisteren over de Sealandbridge geweest langs de zeehonden maar op een of andere manier klinkt dat toch minder spannend :)