Zon, zee, strand, verbrand

16 juli 2014 - Lake Tahoe, Verenigde Staten

Om half tien lagen we languit aan Lake Tahoe. Nog een heerlijke temperatuur nu, dus we voelden ons een beetje in Zeeland: in de zomer vroeg op het strand met de vrienden :-) Alleen dan met z'n twee en aan de andere kant van de wereld! Af en toe het water in om af te koelen. Het water was een graad of 60F, dus beduidend kouder dan de temperatuur op het strand zelf, je bleef er dus niet al te lang in.
Na het middaguur trok de wind wat aan en rond 13.00u verloor de parasol zijn grip in het zand en belandde een meter of 10 verderop bij Shiry en Douglas, die hem behendig opvingen. Een gesprek kwam op gang en na een half uurtje boden ze aan dat wij lekker in hun vakantiehuisje konden komen douchen!!! Jaaaaa!!! Dat was nog eens een aanbod! We hebben het met beide handen aangegrepen en zij zouden ons eind van de middag op het kampeerplekje oppikken en dan konden we achter ze aanrijden. Wij waren namelijk van plan om op het heetste van de dag bij de tent te zijn en zij bleven nog even aan het strand zitten. Helaas bleek achteraf het leed al geschied te zijn: Rogier is plaatselijk iets rood.

Zo gezegd, zo gedaan en rond 16.00u pikten ze ons op. We hebben in hun vakantiehuisje een heel gezellige tijd gehad, heerlijke cheddar, cherries en cold drinks op en laten we de heerlijke douche niet vergeten! We reden uiteindelijk pas om 19.30u pas weer richting onze camping. Wat een geluk dat onze parasol omwaaide en dat zij daar toevallig zaten! Shirly en Douglas zijn beiden gepensioneerd en genieten lekker van het leven. Ze wonen een stuk noordelijker, ongeveer 4uur rijden vanaf Lake Tahoe, maar ze komen hier heel graag, omdat ze de plek zo mooi vinden. We hebben wederom emailadressen uitgewisseld, zodat ze nog van ons kunnen horen hoe we het in San Fransisco hebben gehad. Shirly is daar geboren en heeft ons geholpen om een leuke campground te vinden op een veilige plaats, superlief natuurlijk!
Helaas ging het op de terugweg regenen en pas de bij de camping realiseerden we ons dat de tent niet afgesloten was, met een waterbed als gevolg. De slaapzakken waren aan het voeteneind flink nat en de luchtbedden en lakenzakken aan zowel aan het hoofd- als voeteneind. Gauw hebben we de zijluiken dicht gedaan en met onze handdoeken het water opgedweild. Een beetje lullig was het wel, maarja je moet ook altijd je tent afsluiten als je een tijdje weg gaat. Dat hebben we nu dus wel geleerd, na twee weken mazzel hihi. Gelukkig hebben we wel een goede nacht gehad ondanks alle nattigheid: Rogier heeft in Judith's slaapzak geslapen en vise versa. Rogier zijn slaapzak was namelijk een stuk natter en Judith is, zoals jullie weten, een stuk korter :) Een leuk verhaal met een goede afloop.
Morgenochtend vertrekken we richting de kust net boven San Fransisco en hopen dat de camping daar een plekje voor ons heeft.

1. Lize:
    18 juli 2014
    Het klinkt wel heerlijk hoor. Beetje jammer dat je tent bijna is ondergelopen. Hahahaha. Lekker genieten.
  2. Koos:
    18 juli 2014
    Hé Juud en Rogier, stom dat ik zo laat me heb geabonneerd op jullie nieuwsbrieven. (Groeneweg in mijn mailbox en de assosiatie met jullie ging wat traag en dan zit je onderin de bak. niet zo slim) Prachtige verhalen en ik lees ze allemaal met veel plezier en een gezond jaloers gevoel. Blijf genieten, ik geniet gewoon mee.