Eerst water, de rest komt later

15 juli 2014 - Lake Tahoe, Verenigde Staten

Zoals beloofd zijn we bijtijds vertrokken om aan de rit naar Lake Tahoe te beginnen. Er waren best wel wat wegwerkzaamheden en je kunt je voorstellen dat dit in de bergen op een tweebaansweg best wat voeten in de aarde heeft. Dus om en om rijden...tsja dan sta je soms een kwartiertje stil. Niks aan te doen dan rustig blijven en genieten van wat je om je heen nog steeds ziet: bomen. Na ongeveer 4uur rijden kwamen we aan in Minden. Hier bleek een walmart te zijn, zodat we onze zonnebrandcreme konden aanvullen. Degene die we uit Nederland meegenomen hadden is op inmiddels en helaas bleek de eerste Amerikaanse creme geen succes. Het leek zo fijn: sprayen en klaar! Maar het afhalen bleek een hels karwei. De factor 50 bracht een soort laag op je huid aan waar vervolgens al het stof op bleef zitten en om het eraf te krijgen heb je wel een schuurspons nodig, of in ieder geval een goed scrubmiddel. Deze hebben we dus afgeschreven. Nu hebben we weer gewoon ouderwetse creme in plaats van spray. We hopen op het beste.
Na de walmart hebben we de MacDonalds opgezocht om de blogs van de afgelopen dagen te posten en niet om een hamburger en friet te eten!! Jullie hadden tenslotte alweer 4 dagen niets van ons gehoord! Daarna doorgereden naar Lake Tahoe, ongeveer 30min verderop. Het zien van het meer tussen de bergen was echt geweldig (ik weet niet of we nog meer synoniemen kunnen bedenken intussen, maar alles is hier zo mooi en indrukwekkend!). De eerste camping die we aan TomTom vroegen bleek van een iets andere aard dan wij gedacht hadden: een soort geestelijk (geen idee welk geloof ze precies aanhangen) centrum waar je voor behandeling heen kunt. Goed, dat leek ons niet zo'n goed idee!!! Dus, de volgende in de TomTom ingesteld, 30minuten rijden verderop en niet aan het water....balen! Gelukkig kwamen we na 15min een andere camping tegen, pal aan het water en met een plekje vrij voor twee nachten! Iets duurder dan de gemiddelde camping tot nu toe, maar met zijn 32 dollar per nacht echt de moeite waard. We hebben voor het eerst een vlakke plaats voor de tent, dat is al aangenaam. Maar als je vanuit die plaats dan ook nog met meer op kijkt kan je dag toch niet meer stuk?!
Gezien het inmiddels wederom 4 dagen geleden was dat we een douche gezien hadden, hebben we na het opzetten van de tent meteen de zwemkleding aangedaan en zijn we het meer in gegaan. Dit was ietwat koud, maar zo welkom. Het stof van de afgelopen dagen hebben we afgespoeld en we leken zowaar weer op twee blanke hollanders ;-)
Morgen zitten we de hele dag aan het strand en gaan we genieten van het meer en het weer. Hopelijk kunnen we dan onze teint nog iets aanzetten, zodat we bij thuiskomst met jullie duo-penotti kunnen spelen!

1. Irene:
    17 juli 2014
    Klinkt heerlijk, vakantie! En ik wacht wel met langskomen tot het ergste bruin eraf is hoor haha.