Page, Lake Powell, Glen Canyon

6 juli 2014 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Dag allemaal,

Op de terugweg na het schrijven van de laatste blog, zagen we om ons heen alleen maar regen...en toen ineens een berg gekraak en gepiep over de radio...we wisten even niet wat daar aan de hand was, maar na 30 seconden gekraak en gepiep kwam het antwoord: het weeralarm. Hier doen ze dat dus over de radio en dan hoor je ook daadwerkelijk het bericht voor de omgeving waar je in rijdt. Heel bijzonder, maar ook wel een beetje spannend. Gelukkig was het alarm voor flashfloods voor de lager gelegen delen en gingen wij de goede kant op. We hebben de hele nacht regen op ons dak gehad en helaas heeft de tent dit avontuur niet al te goed doorstaan. Dus de volgende morgen zijn we naar de Walmart in Page gereden op zoek naar een andere tent.
Het is gelukt, dat wel! En ook een plekje bemachtigen aan het prachtige Lake Powell is gelukt. Dit was nog de vraag gezien het feestweekend is ivm 4 juli. We staan wel vol in de zon, maarja je kunt niet alles hebben.
Om 12.00u zijn we Lake Powell ingedoken, het was al zo warm! Helaas waren we al om 13.30u 'well done'  en hebben we de koelte van de McDonalds opgezocht, alwaar we contact met Frank hebben opgenomen, want ja de grote vraag was natuurlijk: hoe staat NL ervoor?? Inmiddels wisten we dat de wedstrijd laat zou plaatsvinden in NL. De uitslag van de penalties kwam via Frank en gelukkig: WINST!! Dit wisten wij natuurlijk al, want vanmorgen hebben wij een ORANJE tent gekocht!!

Na lekker afgekoeld te zijn in de MacDonalds zijn we weer naar de tent gegaan. We hebben als echte vakantiegangers daar lekker rond gehangen, want na een ochtend rijden en shoppen hadden we niet echt veel puf meer. Instant noodles als avond eten, samen lekker een spelletje doen voor de tent en lekker kletsen. Voor we het wisten ging de zon al weer onder en kwam ook deze dag ten einde. Tegen het einde van de avond begon de wind echter aan te trekken en toen de tandjes geschrobd waren bleek het iets meer dan een 'warm windje'  te zijn. Eenmaal in de tent bleken het fikse windstoten te worden waarbij uiteindelijk iedereen op de campgound toch maar de scheerlijnen vast ging zetten en alle losse objecten vast maakte aan de pickup of RV. Al met al hebben we eigenlijk alleen mensen zitten checken die een verwoedde strijd voerden tegen moeder natuur, want onze Oranje tent stond als een huis.

Vandaag werden we al vroeg wakker, rond de klok van 7 uur, want de ochtend zijn begon ons de tent uit te burnen. Heerlijk hoor, om 7 uur in de morgen al beginnen met zonnebrand smeren! Over zonnebrand gesproken, de amerikanen hebben spuitbussen met zonnebrandcreme. Waarschijnlijk heftig duur en inefficient, maar een genot om aan te brengen, geen witte smurrie! Na een licht ontbijt met broodjes pindakaas, nutella en worst besloten we er vandaag op uit te trekken. Op het programma van Lake Powell stond onder andere een bezoek aan Antelope Canyon. Op het vliegveld bij vertrek krijgen we de aanrader om naar Lower Antelope Canyon te gaan, dus dit hebben we dan ook maar gedaan. Lekker te voet door een smalle canyon lopen terwijl onze gids, Kendrik, het een en ander vertelde over hoe de canyon tot stand is gekomen en wat er allemaal te zien was. Op gezette plekken raadde hij ons aan om foto's te nemen. Kendrik nam hierbij het toestel over, zette even alle settings optimaal (op alle camera's!) en daardoor hebben we een aantal prachtige plaatjes kunnen schieten.

Eenmaal klaar met de rondleiding zijn we weer naar de Walmart gegaan om een parasol te kopen. Op die manier blijft onze mooie blanke huidje gespaard. Vervolgens even naar de Mac om de laatste update te posten en zo weer terug om even lekker niets te doen!

Ohja, vandaag 9 dagen getrouwd en nog steeds gelukkig!! :-)

1. Diane:
    6 juli 2014
    Klinkt goed allemaal. Jullie 9 dagen vandaag, wij 7 jaar! Alles in jullie huis verder goed hoor, net even Amber weer gedropt in Hoogvliet, nadat ze vandaag had gewerkt en hier had gegeten. Veel plezier nog! X
  2. Izaac:
    Lieve nicht en neef
    Waar zou de wereld zijn zonder mc donalds......?
    Bedankt weer voor deze update
  3. Coby Boere:
    6 juli 2014
    leuk om jullie zo te volgen kijk er steeds weer naar uit bedankt vast en heel veel geluk en plezier gr van ons
  4. Roos:
    Leuk om jullie avonturen te volgen zo! Geniet ervan! X
  5. Lize:
    7 juli 2014
    Wat een ontberingen allemaal, maar een oranje tent maakt dat natuurlijk allemaal weer goed toch? Hahahahahaha
    Al 9 dgn getrouwd ....... Wauw, wat een tijd zeg.
    Ben erg benieuwd naar het volgende verslag.
    Liefs en geniet xxxxx
  6. Mineke:
    7 juli 2014
    Ben iedere keer weer blij als er weer een verslag is. Hanneke en ik hebben ook regelmatig contact, dat snap je. En een oranje tent! Hoe kom je er op! Enne, verkopen ze daar ook iets van fruit voor de broodnodige vitamientjes? Geniet er samen van! Liefs en xxxxxxxx
  7. Judith en Rogier:
    8 juli 2014
    Ja mam, gisteren een hele bak met fruit op!!