Vegas Baby!

10 juli 2014 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we om 8.00u, zoals beloofd, nog even bij Steve, Kaela en Sasha langs gegaan. Sasha is inderdaad gewoon de hele dag door druk. Ze zei gelijk: opa, vergeet je kaartje niet te geven!! Leuk, want nu hebben we contactgegevens en hebben we afgesproken om na de trip contact te zoeken en nog wat foto's te sturen. Zij gaan vandaag naar de Grand Canyon en overmorgen ook richting Las Vegas. Helaas zijn wij daar dan alweer weg. Met het kaartje kwamen we er overigens achter dat ze eigenlijk Stephen en Michaela heten, maar zo noemen ze zichtzelf dus niet :-)

Vlak voordat we naar ze toe liepen, zagen we nog een hert lopen langs de tent. Dat is weer eens wat anders dan al die mieren en eekhoorntjes. Gewoon op het gemak kwam ze langs gewandeld en vrat ze de blaadjes van de bomen (dit is te zien op het filmpje als het goed is). Dit was niet het eerste hert wat we gezien hebben. In de shuttlebus in de avond zagen we ook al een hert lopen met 2 jongen en 's avonds liep er ook al eentje vlak langs de campground. Een leuke gewaarwording voor hollanders zoals wij.

Om 11.00u kwamen we aan in Las Vegas, wat een stad! Zo enorm groots! We vonden ons hotel (The Bellagio) zonder probemen: lang leve de TomTom. We konden gemakkelijk inchecken. Gezien de plaats waar ons hotel staat, namelijk op 'The Strip'  zelf, is het bedrag wat we neer moeten leggen voor deze kamer echt belachelijk hoog! Zo hoog, dat we het gewoon niet gaan zeggen, dat kan echt niet. Het hotel is voorzien van ALLE gemakken: winkels, casino, fonteinen (ja, je kunt ze maar nodig hebben), restaurants, spa, massagemogelijkheden, je kunt het zo gek niet bedenken of het zit erin. Het eerste wat we hebben gedaan? DOUCHEN!! LANG DOUCHEN!!! Volgens mij zijn we  het eerste uur aan het boenen geweest, dat was wel echt een waar genot hoor, zo'n lekkere douche. Goed, dat mag ook wel voor de prijs natuurlijk.

Als je naar buiten stapt sta je midden op de strip en links en rechts wordt je omgeven door dit soort hotels. Wat vreselijk groot, druk en nep allemaal! Pff, niks voor ons, daar kwamen we al gauw achter. Ach, je moet het een keer gezien hebben. Dit kan van onze '' to do list'  af in ieder geval.

We zijn eerst wat wezen drinken en lunchen bij Cabo Wabo, een eet- en drinktentje tegenover het hotel. Lekker chickenwings en Diet Coke, prima te doen. Daarna door de verschillende hotels gelopen en winkeltjes gekeken. De bediening bracht ons onverwacht op de hoogte dat het tijdsverschil weer opgeheven was, het bleek ineens weer een uur eerder te zijn. We kunnen het niet meer bijhouden hoor, al die tijdzones. Maar zo gezegd, zo gedaan: de klok weer een uurtje terug en toen was het weer 15.00u ipv 16.00u. Yes! Nog een uur langer in deze stad doorbrengen ... we wisten niet zo goed of we hier nou echt blij mee waren.

In eerste instantie hebben we gekeken om naar een show te gaan, we zijn tenslotte in Las Vegas! In het hotel zou om 19.00u en om 22.00u een voorstelling van Cirque de Soleil gespeeld worden. Een aanrader volgens verschillende mensen die we spraken. De prijzen logen er natuurlijk niet om: 120 dollar (exclusief tax) en dan zat je achter een pilaar...haha, lekker hoor! Dan een stapje verder....130 dollar (nog steeds exclusief tax) ja dan hebben we wel 2 plekken op het bovenste balkon helemaal achteraan. Je kunt alles goed zien dat wel, want ze lieten ons een foto vanaf die plek zien, slim als ze hier zijn. Echter, de voorstelling van 19.00u had alleen nog enkele plekken. Dus Judith helemaal rechtsachter en Rogier helemaal linksachter...gezellig! Nee dat lukte ook niet dus! Dan om 22.00u? Tsja, dan duurde het tot 23.30u en morgen moeten we zo'n 8u rijden en dat zagen wij dan weer niet zitten. Dus al met al: we gaan niet naar een show.

In de avond komen er steeds meer proppers op straat en schaars geklede vrouwen. Alles open en bloot, dik, dun, mooi, lelijk, echt, nep...niets is te gek hier. We besloten in de Rockbar Grill een hapje te eten. We hebben ook nog even gekeken bij BurGR (het restaurant van Gordon Ramsey), maar hier stond daadwerkelijk een wachtrij voor een tafeltje om een f*cking burger te eten. Deze twee nuchtere hollanders hadden daar natuurlijk echt geen zin in. Dit alternatief echter, bleek een schot in de roos. Wat een lekkere spareribs hebben we hier op zeg! We hadden onze handen helemaal niet nodig, want het vlees viel letterlijk van het bot af. Supermals en lekker gemarineerd, gewoonweg top! Inmiddels was het al donker toen we terugliepen naar het hotel en konden we de verlichtte strip zien. Een mooi zicht, maar nog steeds ontzettend over-the-top.

We zijn net weer in de hotelkamer aangekomen en wat bleek: licht aan, tv aan op sluimerende muziek, gordijnen dicht, chocolaatjes op het nachtkastje, nieuwe shampoo en douchegel, schone handdoeken...het is ongelofelijk! Even naar de stad en hup je kamer is weer helemaal op orde. Nu hebben we maar het slot erop gedaan, want we hebben geen idee hoe vaak ze dit anders nog komen doen vannacht ;-)

Nu gaan we zo eerst weer een douche-je pakken onder het motto: we zijn er nu toch en morgen kan het niet meer! Daarna maar eens lekker onder de wol, want vandaag wil de energie nog niet echt op gang komen en morgen is het weer vroeg dag. We gaan dan namelijk op tijd op, zodat we eind van de dag hopen aan te komen ergens in de buurt van Bakersfield. Doordat het Sequoia National Park alleen een ingang in het westen lijkt te hebben, moeten we morgen vanaf Las Vegas door Death Valley en dan eerst naar het zuiwesten waarna we weer noorderlijker moeten naar de ingang van het park. Dit laatste stuk naar de ingang toe doen we pas zaterdag, zodat we in de ochtend een plekje op de camping kunnen zoeken.

Na Sequoia gaan we door naar Yosemite en daarna naar San Fransisco. We hopen jullie gauw weer op de hoogte te brengen en anders hebben jullie weer een paar blogs achter elkaar te lezen, want we schrijven ze wel ook al kunnen we ze niet online zetten.

Lieve groetjes van ons

1. Izaac:
    11 juli 2014
    Zelfs geen foto's van Vegas!
  2. Lize:
    11 juli 2014
    Gaaf hoor zo'n hert langs de tent en jammer dat Las Vegas tegenviel, maar de douche was perfect.
  3. Irene:
    11 juli 2014
    Ik voelde bijna hoe heerlijk die douche moet zijn geweest haha. Jammer dat het verder wat tegenviel..gelukkig was er chocolade :-P
  4. Leen en Ada:
    Lieve kids,
    Jullie hebben het (zo te lezen) ontzettend naar je zin, zeg.
    We lezen nu de verhalen thuis (na een dikke week Oostenrijk) en ga nu meteen de foto's uitgebreid bekijken.
    Veel plezier nog, geniet er met volle teugen van en tot gauw !
    Knuffels van ons.