Zion National Park

9 juli 2014 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Vandaag hebben we een gat in de dag geslapen: het is nu 7.30u!!!! Lekker ontbijtje genoten en om 9.00u de auto in gegaan op weg naar Zion National Park, ongeveer 2uur rijden. Rond 11.00u arriveerden we bij de Watchman Campground en wat we verwacht hadden gebeurde: VOL! Maar wij hadden nog een kaart achter de hand, dus in ons beste Engels legden we uit dat we vrienden hebben die hier staan en dat we bij hun zullen overnachten vannacht. Toen ging ze eens kijken wie dat waren: wat is hun achternaam? uhhh geen idee! En hun campeerplekje? uhhh geen idee! Goed dat ging niet werken. De dame was allervriendelijkst en besloot even te kijken of er misschien early checkouts waren en wat bleek: er was nog een plekje voor een nacht vrij!! Wat een geluk zeg! Dus we hebben dat plekje natuurlijk genomen en ons tentje opgezet, slechts 16 dollar voor een nachtje, dat was ook de goedkoopste campground zo'n beetje deze vakantie. Goed gefixt dachten we zo.

Met de shuttlebus zijn we Zion in gegaan en op het eindpunt zijn we uigestapt. Daar hebben we de Narrow Trail gelopen tot het water, ongeveer 3,2km heen en weer. Normaal gesproken ga je daarna nog verder door de rivier omhoog, maar wij hebben het punt gemist waar je speciale schoenen kon huren, zodat je makkelijk stroomopwaarts kon lopen...Onze wandelschoenen verzieken leek ons geen strak plan, dus hebben we gekeken hoe anderen naar boven liepen (en de bocht om, want heel ver kon je niet kijken). Met de bus gingen we terug naar The Grotto en vanaf daar hebben we 0,8km gelopen naar Zion Lodge, een wandelpad wat langs de weg ligt waar de shuttlebus over ging, maar naar beneden lopen dat konden we wel handelen. Al moeten we eerlijk zijn: onze beentjes voelen een beetje beurs na al het geklim in Bryce Canyon. We zijn ook niks gewend he!
Bij Zion Lodge hebben we een plekje gereserveerd bij de Red Grill Room, een restaurantje. Heerlijk hebben we daar gegeten 's avonds: Rogier had een bizonburger en ik een halve kip, allemaal even lekker. Passend wijntje erbij, want tsja we moesten wel met de BOBbus terug ;-)
In deze bus ontmoetten we een moeder die met 4 meiden op stap was, een van de meiden kwam uit Brazilie, dus daar konden we mooi even mee praten over voetbal en wat bleek: zij was voor Nederland! Haha, hoe grappig is dat! Helaas hadden ze geen bereik bovenin het park, maar onderweg naar beneden kwam de internetverbinding terug en toen kwamen we erachter.....verloren :-( jammer hoor! We hadden wel zin in een feestje. Zelfs de meiden waren ontdaan van het feit dat Duitsland-Argentinie de finale zou zijn: eigenlijk wilden ze dat deze allebei niet zouden winnen haha. Daarna hebben we met moeders nog even gesproken over wat we allemaal MOETEN zien in Las Vegas morgen, jeetje, daar kunnen we ons wel een week vermaken...we merken wel wat lukt en wat niet.

Wat opvallend is, trouwens, is dat we tijdverschil hebben nu. In de Navajo Reservation waar we tot nu toe waren doen ze niet aan tijdszones, geen idee waarom, maar daarom was het nog niet opgevallen. Hier blijkt het een uur later te zijn dan we tot nu toe dachten. Het was dus zo avond.

Na het eten hebben we een rondje over de campground gedaan om te kijken of we Steve, Kaela en Sasha nog zouden tegenkomen en jawel hoor! Sasha was zo enthousiast dat ze gelijk rennend naar de tent ging om Steve te halen: THEY ARE BACK!!! Who are back??? ROGER EN JUDITH ARE BACK!!!!!!!!!! Zo ontzettend schattig om te zien en te horen! We hebben de rest van de avond bij hun tent gezeten en lekker frisdrank en gin-tonic op. Gewoon even onder de mensen, lekker hoor! Zij bleken die middag wel de rivier te hebben getrotseerd en het was mooi en verfrissend geweest. Zij hadden het gewoon op blote voeten gedaan....ja dat kan natuurlijk ook. Sasha kon zwemmend ;-). Rond 22.00u was het wel echt tijd dat Sasha naar bed ging, dus zijn wij weggegaan anders ging dat nooit lukken. Een meisje met enorm veel energie! Opa en oma hebben het er maar druk mee. Afgesproken dat wie het eerste vertrekt morgen nog even gedag komt zeggen, dan kunnen we mooi nog wat gegevens uitwisselen. Het was dus al met al een heel druk en gezellig dagje geweest.

Wat ook nog wel gezegd moet worden is dat het sanitair echt boven verwachting goed is. Dat vinden vooral de moeders vast fijn om te horen!
We hebben 2 campings gehad met dixies en zelfs die waren schoon! Natuurlijk ruikt het daarin niet al te fris in die hitte, maar dat er altijd wc-papier is en de bril schoon maakt heel veel goed. Meestal proberen we nu te kijken dat er ook douches zijn, maar dat is niet altijd mogelijk. Over het algemeen geldt dat je voor het douchen naar een soort algemeen gebouw moet. Wel zijn de douches ook schoon, natuurlijk liggen er haren in de putjes, maarja je verwacht ook niet anders. Elke morgen wordt het netjes schoongemaakt en dat verbaasde ons echt. We douchen dus misschien niet veel, maar als we douchen zijn we ook echt schoon!
Neemt niet weg dat we uitzien naar Las Vegas: een hotel met een echte douche om eens even flink te boenen, want nu is het ook alweer 2dg geleden dat we een echte douche gezien hebben en die kattenwasjes halen helaas niet al het vuil weg...het komt erop neer dat we gewoon vieze stinkerds zijn. Plakkerig van de zonnebrandcreme en al het stof, hihi.

1. Jan:
    10 juli 2014
    Heerlijk te lezen dat jullie genieten, en wij genieten van een afstand mee

Gr Jan
  2. Lize:
    10 juli 2014
    Ieuw viespeuken. Wel leuk hoor om mee op reis te zijn.

Liefs Lize xxxxx

Wanneer is je vakantie voorbij??? Hahahahaha
    Nee hoor lekker genieten.
  3. Mineke:
    10 juli 2014
    Wat leuk dat jullie van die gezellige mensen treffen! En het is inderdaad genieten van de verhalen.
    Xxxxx