Wandelen/hiken in Bryce Canyon

8 juli 2014 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Nadat we ons Cowboy buffet op hadden en terug op de camping kwamen hebben we Steve, Kaela en Sasha ontmoet. Grootouders die met hun kleindochter op vakantie zijn. Ze wonen in Durango, Utah. Superlieve mensen en heel erg geinteresseerd in onze rondreis. Ze hadden allerlei tips voor plekjes die mooi zijn om te zien. Zij vertrekken 8 juli al naar Zion National Park, wij gaan zelf 9 juli ook daarheen. Omdat het alleen mogelijk is om in het park te komen met shuttlebussen hebben zij een camping geboekt net buiten het park en dit blijkt hetzelfde te zijn als waar wij heen willen; Watchman Campground. Gezien het hier snel vol blijkt te zijn hebben Steve en Kaela aangeboden dat als we geen plekje kunnen vinden, we bij hun op de plek erbij mogen, hoe lief is dat?! Eigenlijk zou het wel erg leuk zijn om te nog te treffen in Zion...maar we zullen moeten afwachten.

Inmiddels is het wel alweer 11.00u nu en hebben we er net een trail op zitten: Queens Garden, in Bryce Canyon. Een trail die vanaf boven helemaal naar beneden gaat en dan (je raadt het al) weer omhoog...We hadden dus bedacht dat deze trail voor 12.00u lopen verstandig zou zijn, gezien de temperatuur hier flink oploopt na 12.00u. Het was een pittige wandeling, maar wat een mooie plaatjes hebben we weer gezien. Uiteindelijk hebben we 2uur gelopen over zo'n 4,4km. Je kunt je dus voorstellen dat het best een pittige route was. Dit is wel even iets anders dan de avondvierdaagse lopen, Lize ;-)
Half de middag zijn we weer een beetje bijgetankt en hebben we de auto gepakt en zijn we naar het hoogste punt van Bryce Canyon gereden: Rainbow Point. Een fantstisch uitzichtpunt over de gehele canyon, wauw! Daarna nog even gestopt bij Bryce Point met opnieuw een adembenedemd uitzicht. In de avond waren we wel uitgekeken en gelopen, dus hebben we eigenlijk alleen nog gegeten en spelletjes gespeeld. Tegen de tijd dat we naar bed gingen, het liep al tegen 21.00u, begon het om ons heen te flitsen, dat is ook bijzonder hoor. Je ziet en hoort het onweer overal om je heen en boven je is niks aan de hand. We hebben nog een paar druppels regen gehad, maar dat was het wel. Gelukkig dus een stuk minder nat dan eerder deze week.

1. Izaac:
    10 juli 2014
    Bedankt dat ik een beetje mag meegenieten via jullie blog en foto's. Jullie zien er gelukkig uit.
  2. Lize:
    10 juli 2014
    Nou ik geloof absoluut dat je dit niet moet vergelijken met een avondvierdaagse Juudje. Hahahahahaha bikkels. Wat leuk dat je dan zomaar mensen leert kennen waar je je goed bij voelt he. Super leuk. Geniet van jullie avontuur.
    Liefs Lize xxxxx
  3. Mineke:
    10 juli 2014
    Prachtige foto's, vooral die van jullie samen!